Alla inlägg under september 2012

Av Sandra Larsson - 30 september 2012 21:19

   Babbysimmet gick jättebra förra gången! Hanna var glad och plaskade på :) Jag dök med Hanna och det var häftigt att se henne under vattnet B-)


På onsdag for Dennis till bispgården för kurs och var där till Fredag så jag och Hanna hade tjej mys ett par dar ;)


Onsdag.. Vi var på stan med Linda en sväng och fikade! På eftermiddagen var vi till Fotograferna och fotade Hanna! Det gick jättebra och det blev många fina foton. Det är ju så svårt att välja vilka man ska ta... Sen när vi kom hem så var Freja, Sofie och Robin där, dom bjöd på mumsiga köttfärsbiffar med potatis och kantarellsås! Mys :)


På torsdagen gick jag och Hanna till öppna förskolan med Ronja och Madde för att busa lite :) Det är alltid lika roligt! Efter det tog vi en sväng på höstmarknaden, Hanna shoppade sej en snurra men jag hittade inget jag ville ha.


Momma och Belle kom in till stan på fredagen och dom bjöd på lunch på Eastern Palace :) Det var mysigt! Sen gick vi på marknaden en sväng och Hanna fick en ballong av sin Mommom. Hon valde helt själv ;) , en rosa med en älva på, och blev superglad! På eftermiddagen kom Dennis hem! Vi hade ju faktiskt saknat han, iaf lite ;)


Lördag.. Då var vi på stan en sväng och kikade på Noralill och Klaralily som manekängade! De var såå söta :) Vi hämtade även ut ett paket med lite saker åt Hanna, hon fyller ju snart år. ETT ÅR!!! Fy vad det året gick fort då... Våran Sötfia håller ju på att stapla sig fram lite försiktigt på egen hand nu så hon var ju bara tvungen att få sej sina första riktiga skor också :)
Resten av dagen mös vi på!


Idag har vi varit på loppis på folketshus, OJ vad folk det var där. Hanna köpte en Molly bok och ett Molly pussel. Efter det for vi runt lite och gjorde lite småärenden och sen hem och mös vidare.


Alltså USCH!!! Nu drar det ihop sej... Snart börjar jag plugga igen. Veckan som kommer är sista veckan jag är mammaledig... :( Det känns hemskt... Vart har tiden tagit vägen!!! Jag skulle vilja vara hemma ett par månader till men måste börja nu. Men det ska ju bli skönt att börja plugga igen också, så man snart blir klar! Förhoppningsvis får jag mer tid över nu än om jag hade haft ett heltidsjobb, så jag kan mysa med lillhärtat massa ändå!!! Och med Dennis såklart! Han ska ju vara pappaledig nu i fem månader :) Det ska bli spännande att se hur det går att vara heltidsstuderande småbarnsmamma ;)  Jag Ska iaf försöka få ut så mycket som möjligt av den här veckan!!!


Av Sandra Larsson - 24 september 2012 20:46

Hanna var lite ledsen under senaste babysimmet :( Vet inte om det var för att hon badade med Dennis och inte mej eller om hon bara var trött. Men hon dök och plaskade på lite ändå :)

På torsdagen var vi med Madde, Thomas och Ronja till öppna förskolan. Där var fullt med mammor och ungar, lite småkaosigt. Barn som drog i samma leksaker och tjöt, precis som det ska vara :) Bebbisarna hade ju kul :) Efter det var vi en sväng på stan innan vi gick hem för Hannas tupplur.

Fredagen spenderades i Bräcke. Där bjöds det på gomiddag som Robin kockade till och massa bebismys! På eftermiddagen drog vi till lekparken för lite bus. Jag kollade bort från Hanna i två sekunder och hon käkade två nävar grus, å det var riktigt mumsigt som det såg ut :) Vi tog tåget hem vid 18.40 och Hanna var supertrött hela vägen och slocknade direkt efter vällingen.

Lördagen... Hmm... Vi var ner i badhusparken och lekte lite, hela familjen! Det var en mysdag :) På söndagen var vi till Thomas, Helen och Hampus och fika och lekte ute lite! Det var riktigt mysigt, fint väder å allt :)

Idag var jag och Hanna till öppna förskolan för att leka av oss lite. Efter ett tag kom Marielle, Fredrik och Hampus dit också, det var kul att träffa dom och så fick vi ju matsällskap :) Sen kom även Ronja och hennes mamma & Philip och hans mamma! Det blev en massa bus, i ca tre timmar var vi där! Och såklart var sångstunden bäst :)

Imorgon blir det babysim igen! Längtar :)

Jag måste ju skriva lite om att Hanna verka ha slutat sova hela nätterna :( Iaf har hon vaknat de senaste nätterna för att sluka en hel flaska välling. Jag vet inte varför det är så, dessa små är ju riktiga mysterium! Dessutom kliver hon upp ca 1 timme tidigare, superglad och pigg, i ca 10 minuter sen gäspas det... Ååå, knasfia :)

Snart börjar jag plugga igen också... Alltså, det är med splittrade känslor jag går tillbaka... Det ska bli skönt att göra klart det iaf :) Och sen tror jag att jag kommer ha lite mer tid till Hanna nu än om jag hade jobbat heltid så det är jag glad för! Men jag längtar tills jag har ett jobb och massa mer pengar så vi kan shoppa en massa ;) Och skaffa ett annat boende såklart!

Nu blir det soffhäng, med mej själv... Mina älsklingar ligger och snarkar ikapp <3

Av Sandra Larsson - 17 september 2012 22:46

Babysimmet gick bra! Dom fick dyka och klarade det galant :) Hanna hade det lite jobbigt eftersom hon var förkyld.
Hon fortsatte att vara förkyld hela veckan, stackars liten.
Vi var på sista föräldragruppen också, torsdag, om säkerhet var det. Där var även Ronja och Kerstin (med föräldrar såklart!), så det blev ju massa bus med dom!
På fredagen var mamma in till stan så vi träffade henne lite! Hon drar ju till Tahiland snart, lyllo! Och så fyllde Hannas farbror Jens 20år så vi var till Kälarne och grattade honom! Hennes farfar har en katt som heter Ester, Hanna var väldigt road av henne iaf! Jagade henne med ett glädjetjut genom hela huset :) Sötis!
Lördagen var en riktig slöardag. På söndagen bakade jag bullar!
Idag har jag och Hanna varit på öppna förskolan och busat massa! Hanna måste haft överskottsenergi så som hon yrde runt där :) Dom andra barns fick se upp, hehe! Den här gången vågade hon sig in i tunneln också och upptäckte att den var riktigt rolig!
Imorgon är det babysim igen, Dennis följer med den här gången med! Kulkul :)

Iaf, den här veckan har varit jobbig för lilltjejen... Tandsprickning, feber, snorig, hostig och trött... På detta massa otur med följd av blåmärken. Nu har hon dessutom tappat aptiten som det verkar. Ojoj! Ibland är det inte lätt att vara liten. Men som det ser ut nu så håller det på att vända! Puh :)

Jamen just!! Nu kan hon bygga hela tornet :)

Av Sandra Larsson - 10 september 2012 20:52

I lördags fyllde Hannas farbror Daniel år så vi var dit för grattade han och där bjöds det på gofika! Hanna tycker alltid att det är roligt att vara där och busa med Noralill :) Sötungar! Å sötfian Klaralily mös på med sin farbror lite :) Nora, som den söta storasyster hon är, och Hanna hjälptes åt att underhålla Klara när hon låg i sin vagga. Sötisar!

Efter besöket i Gällö for vi till Västanede för att hälsa på Manne och Carro som köpt ett Hus där. Det var ett gulligt litet hus som kommer bli fint med lite kärlek :) Det bjöds på Tacos där, vilken tur vi hade då! Hanna stojade på och röjde runt där i huset, busunge! Tillslut blev hon så trött att vi tog och for hemåt men innan vi for hem tog vi en sväng till Hannas farfar och Marie i stugan. Hanna provade farfars hängmatta :) Det var kul!

Söndagen var väl inget att hänga i julgranen direkt. Dennis var iväg på sitt måste och jag och Hanna var hemma å gjorde våra måsten... Jo en rolig sak gjorde vi iaf! Jag visade Hanna hur man bygger torn med hennes koppar, hon lyckades med tre, fick bild på två :) Duktig tjej hon!

Hanna håller på att få en till tand så hon har varit lite kinkig ett par dagar nu och idag var hon snorig. Hon blir så påverkad av att få tänder, stackarn :(

Iaf så gjorde jag spaghetti och köttfärssås till Hanna idag, mmmm Mmm nam Mmm hördes det genom hela middan :) Det var alltså uppskattat!

Imorn blir det babysim, det ser vi framemot!

Av Sandra Larsson - 7 september 2012 21:23

I tisdags var vi på babysim. Hanna badade med Dennis och jag fotade. Hanna gillar verkligen att bada och det är ju alltid kul att träffa sina badkompisar! Det var en mysdag! <3

   

På onsdagen hände väl inte så mycket. Inget alls tror jag, jag kommer inte äns ihåg den dagen...


Igår var vi till hälsocentralen igen, den här gången var det mitt ärende... Vi tog en promenad hem för Hanna skulle sova. En riktig smart ide av mig var att ta sjövägen för där kommer det ju nästan inga bilar och då är det ju inget som stör Hannas skönhetssömn! MEN OJ! Det har ju varit värsta stormvädret ett par dagar nu och även den dagen! HAha! Sjövägen SMART!!! Jag behövde inte direkt skjuta på vagnen, snarare hålla emot för vinden puttade på i en rejäl fart... Men det var ju kul :) Hehe!


Vi gick in till stan och mötte Mamma och Bittan som var och shoppade. Eller ja, mamma shoppade! Hon ska ju fara till Thailand snart, har man ju hört ett par gånger nu... ;)  Hon drar sig inte för att berätta det ett par gånger i veckan, typ varje dag :) Lite avis blir man ju! Mamma tog och bjöd på lunch, på Eastern Palace! Mums! Hanna fick lite smoothie, majskrokar och lite kyckling. Hanna hade med sig en bok hon fick av sin Momma, med djurläten :) Det roade säkert restauranggästerna ;) Jo, just! Bittan lärde Hanna att skaka på huvudet! Så sött! Haha! Man fick sig ju ett par riktiga asgarv den dagen, dom är ju för roliga!!!


Jag och Hanna drog oss hemåt efter en stund för Hanna ville ha lite mat. Hanna har ju den här veckan verkligen utmanat sig själv att öva på att stå och gå mot möbler och har därmed utvecklats och blivit riktigt duktig på det! Så när vi kom hem skulle hon såklart stå och gå för det är ju kul :) Hon ställde sig vid vardagsrumsbordet och gick längs kortsidan ända tills den tog slut, där gick hon inte runt hörnet utan for raklång med ansiktet rakt ner i golvet... Stackars liten fick jätteont och skrek rätt ut. Resultat av detta, ett litet blåöga... Blåögat syns inte så bra på bilden men man kan se att hon har lite ont... Stackars <3

     

Idag har vi inte heller gjort så mycket, alltså den här veckan har varit riktigt seg. Hanna vaknade iaf ganska tidigt, typ 6.30 Hannas otur fortsätter. Av någon anlednign var vi i datarummet och Hanna skulle öppna en låda till skrivbordet och hon får den rätt på kinden på andra sidan... Så nu har hon ett litet sår där och ett blåmärke... Stackars liten ser ju helt mörbultad ut :( Eftersom dagen började så bra så fortsatte den i samma tecken, Hanna var ledsen och trött men försökte ändå hålla humöret uppe! Vi trottsade blåsten och gick ut en sväng på stan och ner i badhusparken för att gunga lite! Det tyckte hon var roligt iaf!

     

Vi gick hem och åt, busade och mös en massa! Hanna visade att hon visste var strumpan ska vara! Hon lärde sig att blåsa dreggelbubblor. Sen stog och gick hon en massa förståss! Hon är så duktig och man ser att hon själv blir stolt när hon testar sina gränser och klarar något nytt! Vårat <3

                  

Av Sandra Larsson - 3 september 2012 20:42

10.30 hade vi tid idag hos BVC för 10 månaderskontrollen. Hanna var på bra humör trotts att hon egentligen bara hade velat sova... Hon klarade alla "prov" galant! 4 cm hade hon vuxit på ca tre månader! Nu var hon 74 cm lång och vägde 8.705 kg, en lång och smal tjej, min lillstumpa :) Hon följer iaf sin kurva fint.

Vi promenerade hem så hon fick sova lite, en kortis blev det.

I eftermiddag var det bustime igen! Hon kom på hur man stänger av och sätter på TVn fram på knappen :) Och det var ju riktigt roligt tydligen. Om o om o om o om o om igen! Hehe!

Imorgon blir det babysim! Den här gången följer Dennis med också, det blir kul!

Av Sandra Larsson - 2 september 2012 20:50

I fredags var det utförsäljning på Babyproffsen eftersom dom gått i konkurs. Jag och Hanna hade tänkt att gå dit och fynda 12 då dom öppnade men Hanna hade en dålig förmiddag så vi mös lite i sängen istället :) Det var nog tur! Det hade tydligen varit sjukt mycket folk där. Galna gravida och föräldralediga människor ;) (är väl kanske en av dom :P) Hehe!

När vi väl tog oss ut gick vi och fika med Madde, Thomas och Ronja. Trevligt värre :) Efter det gick jag och Hanna och shoppade lite byxor och annat till henne, hon hade nästan inga lagoma byxor. Vi hittade massa fint :) Jag hade kunnat handla massa, finns så mycket som Hanna vill ha ;) Men vi fick hejda oss!

På lördan tog vi en sväng på stan igen och då var Dennis med också. Vi var på Polarn o Pyret och köpte en vinteroverall till Hanna. Haha, hon typ drunknade i den :) Men snart kan hon ha den och häromkring blir det iaf ingen kall bebis! Grön fick det bli, fin, och sen ska vi se om vi hittar lite färgglada tillbehör :) Vi var till badhusparken med Thomas och Hampus och fikade lite. Sen var vi på Eastern Palace och käkade middag, mums! Kvällen avslutades med en seg film, "Friends with kids". En bra dag!

Idag..?! Hmm... En seg och ganska tråkig dag fast mycket har blivit gjort. Dennis var iväg en sväng på sina måsten. Jag har tvättat, dammat, dammsugit, fixat käk, lekt med Hanna och lite andra tråkigheter. Jag och Hanna byggde en koja, det var iaf kul! Vi satt där och läste bok och mös :) På kvällen mös vi i badet och nu sover lilltjejen! En film får avsluta även denna kväll.

Lite Hanna-uppdatering!
Idag har hon rest sig och gått längsmed möbler flera gånger, det går lättare å lättare :) Duktig tjej! Hon säger mamma flera gånger per dag, speciellt när hon är trött eller ledsen men såklart annars med. Hon verkar förstå vad det är hon säger också :) Det är så kul! Ja, pappa säger hon ju ibland med :) men det här är min blogg ;) Hehe! Hon är så nyfiken. Hon pekar på saker överallt och säger dä dä dä dä, frågar vad det är :) Sötfia! <3 Å massa mer.

Älskar min lilla familj!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards