Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

Början av sommaren!

Av Sandra Larsson - 27 juni 2013 21:13

   Sommaren kunde inte haft en bättre start! Jag och Hanna har haft dupermysigt och en massa bus och skoj har vi varit ute på =) Varje morgon hon vaknar så tjatar hon om att gunga och cykla, så det är väl det vi har gjort mest ;) 

Jag  kommer att lägga upp lite blandade bilder från tiden som gått sen sist jag skrev.


Mamma låg på sjukhuset ett bra tag och jag o Hanna var såklart dig och hälsade på varje dag :) Till sist kom Hanna med skorna på morgonen och sa att vi skulle gå till momma och åka hiss ;) Hon hade liksom vant sig med det. Väl där var det roligast att hoppa upp å ner i sängen :) och hjälpa momma att gå!


Hanna har ju fått eget rum också! Hon älskar det!! Nu sover hon även där och det går bättre än väntat. Jag trodde att vi skulle behöva gå in och trösta henne på nätterna men hon vaknar oftast inte alls, mer sällan nu än innan :) (Blir väl mindre störs skulle jag tro) Vilket gör mig VÄLDIGT glad!!! :D 


Vi har lekt massa med Ronja och Hennes föräldrar :) Vi har varit på Jamtli och lite olika lekparker. Även att Hanna ser ut att ha blivit kär för första gången, i Ronjas pappa ;))) HAhaha! Nee men... Hon gillar verkligen Ronja och hennes familj


En dag tog jag och Hanna cykeln och skulle cykla till Jysk för att byta hennes rullgardin. Ända till Lillsjön var cykelvägen mot torvalla perfekt skyltat men inte därefter... Vi hamnade i nedre torvalla och fick leta oss fram på egen hand.. Blev en liten omväg ;P 1.8 mil blev den "lilla" cykelturen! Men bra blev det med den nya rullgardinen!


Vi var ju och kolla hur Birger som barnen fick måla på torget blev också. Hanna och Ronja hade ju satt ett varsit handavtryck på hans nos, Hanna ett ljublått och Ronja ett ljusgrönt. DET VAR NÅN SNORUNGE SOM HADE MÅLAT ÖVER HANNAS!!! Jag blev lite sur faktiskt... Funderar på om vi ska gå dit å måla dit ett nytt avtryck ;)


Midsommar! Det blev en mysig dag på Jamtli med Hampus, Thomas och Helen :) Hanna och Hampus roade sig med att plocka sten, hihi! Efter en tupplur blev det lite lek och Jag o Hanna dansade runt midsommarstången. Vidare efter Jamtli var hela gänget, minus Helen som skulle jobba, hem till Hampus mfl för lite grillning och mumsig jordgubbstårta! Jag, Dennis o Hanna cyklade förståss ;) Ungarna sprang genom hela lägenheten hela kvällen och bara skrek och busade!!! Så väl hemma somnade Hanna så fort hon kände kudden mot sin kind!




Jag får ju inte glömma att berätta att Hanna har sovit borta utan oss för första gången! Hon var och busade med sina kusiner i Gällö medans mamman o pappan var på bilbingo, med några vänner (för att inte nämna några namn ;)) och pimplade lite ;) ! Vi hade en bra kväll! Och Hanna hade haft det super bra hon med :) Innan vi för till Gällö med henne hade vi förklarat att hon skulle sova hos Nora och Klara och hon kunde inte sluta att tjata om Ora Ora Ora! Hon älskar att leka med Nora :) Tydligen somnade hon bra, sov bra och var glad för det mesta! Kankse var det barnvakternas förtjänst lite med. Det kommer ju inte vara den sista gången iaf ;)

Jag måste ju säga att det känns skönt att ha det gjort nu iaf, första bortasovningen. Det kändes ju lite kosntigt när hon inte var här när jag vakna. Och inte kunde jag sova nå längre hällre.. Konstigt.. Är det så när man är mamma?!

=) 

Tidigare samma dag var vi till Blektjärn och hälsade på några fina campare :) Mommom, Belle, Kerstin och Owe var där (o hunden molly förståss) Hanna tittade på fiskar och plockade blommor med mommom :) 

         


Häromdagen var jag och Hanna på Jamtli. Nu har ju riktiga Jamtli kommit igång. Vi var och kollade på Fem myror.... parken och såg även teatern dom höll där. Hanna tyckte det var väldigt spännande, satt som förtrollad :) Vi var och kollade på djuren och såg alla männsikor som var konstigt klädda :) Medans Hanna sov passade jag på att relaxa i lite i solen. Egen kvalitetstid kan man kanske kalla det.

Jag och syrran var på bingo i måndags också, men vi vann inget... :(


I tisdags var Hanna och klippte sig hos en frisör för första gången. Hon satt still hela tiden och fick en rosa slinga när det var klart :)  Jättenöjd blev hon, speciellt över slingan ;) Efter klippningen blev det en tripp till närmsta lekpark för att gunga lite, som det är det enda hon vill göra hela dagarna (med gunga menar hon även allt annat man kan göra på en lekpark...)


Idag fyller Freja ett år! Jag och Hanna har varit där och busat hela dagen :) Av oss fick hon en Bobbycar och den blev väldigt uppskattad! Hanna gillar att vara där, att kunna springa ut och leka på gården med alla leksaker och prylar som finns där. Idag gillade hon Robin också ;) Det var till och med hos honom hon ville sitta och inte hos mig när hon var blyg, hehe hon slutar aldrig att förvåna. Ända tills nu har hon ju flytt så fort hon sett han.. Även Hanna fick lite presenter :) Hennes momma hade en kavel och några kakformar åt henne så hon kan baka massor nu! Linn och Zorina var där och fick äran att hjälpa henne att öppna paketen, Linn fick allt papper :) Hanna kunde inte sluta surra efter middagen, jag tror hon höll på att surra öronen av momma. Och mommom hamnade på alla fyra för att leka med Frejas alla nya leksaker. Det blev en bra dag fylld med bus, liv och gotta!

                


Hanna fortsätter utvecklas och hennes ordförråd blir allt större för varje dag som går och meningar formas. Jag är så stolt och glad över min lilla tjej!


                                            







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Larsson - 9 april 2014 19:55

Jaha! Jag måste nog bli bättre på att uppdatera här om jag ska fortsätta skriva, vilket jag vill! Det blir liksom så mycket som glöms bort nör jag inte skriver så ofta och anledningen till att jag skriver är ju för att kunna komma ihåg (och att dela ...

Av Sandra Larsson - 4 februari 2014 22:43

Tar vid lite där jag slutade.. Skrivuppgiften som skulle göras i början av januari var en mardröm.. Men den är inskickad och betyg på den väntas komma 10/2. HOPPAS HOPPAS det gick vägen :) I inlägget innan detta skröt jag så om hur Hanna somnade s...

Av Sandra Larsson - 27 december 2013 20:16

Vad blev det av veckan innan jul? Måndag, plugg. Tisdag, fixade lite hemma inför jul och pluggade.     Onsdag plugg och skulle träffa Frida men det blev inte av, torsdag var Hanna och Dennis ledig så vi var på öppna förskolan med Madde, Ronja oc...

Av Sandra Larsson - 15 december 2013 19:57

Ojdå! Nu blev det en liten för lång paus från bloggandet... Vet inte riktigt vad jag ska skylla på men jag har haft mycket att göra, varit trött och min mobil (som jag brukade skriva från) dog. Men jaaaa, iaf!Jag har haft praktik på Socialtjänsten om...

Av Sandra Larsson - 3 augusti 2013 21:14

Jag skrev sist om Hannas potträning och skröt om hur duktig hon hade varit... Meeeeen, nu har vi tagit en paus ;) Jag höll på att bli galen av att torka så mycket kiss... Nu kör vi på lite lugnare och låter henne gå blöjfri någon timme ibland, nån da...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards