Alla inlägg under februari 2014

Av Sandra Larsson - 4 februari 2014 22:43

Tar vid lite där jag slutade.. Skrivuppgiften som skulle göras i början av januari var en mardröm.. Men den är inskickad och betyg på den väntas komma 10/2. HOPPAS HOPPAS det gick vägen :)

I inlägget innan detta skröt jag så om hur Hanna somnade själv de första dagarna i januari. De tre dagarna efter det inlägget vägrade hon somna själv igen.. Men det visade sig bara vara ett kort återfall :) Nu har hon somnat själv alla dagar vilket går hur bra som helst och ger oss lite mer tid till annat på kvällarna vilket är skönt när msn har en massa pluggande. Självklart är det även skönt då Hanna ser att hon klara detta själv och utvecklas på ett positivt vis, hon berättar med sån glädje att jag inte behövde vara hos henne och att det gick bra :)

Jag har fyllt år! Så nu är jag inne på mitt sista tjugonågonting-år.. Vad innebär det? Kommer jag snart bli vuxen? Är det någonting som sker av sig själv när man inte märker det? I alla fall! :) Jag hade väl lite kalas med några av mina vänner och familj. För en gångs skull gjorde jag en chokladtårta, MUUUUUUMS!!! Jag fyllde den med dumlefluff och jordgubbsmos :P Mmmm! Fina presenter fick jag! Pengar, blommor, bio, lotter, ljuslyktor, choklad m.m :) Av Hanna (å Dennis) fick jag ett startpaket på körskola så nu är det bara att köra igång, inga ursäkter.. ;)

Efter all ledighet vid jul så är nu vardagen ganska välkommen. Det är faktiskt lite skönt att återgå till de gamla rutinerna som vardagen tar med sig ;) Fast såklart saknar man att bara kunna hitta på nå skoj hela familjen precis när man känner för det eller att ha sovmorgon :P Veckodagarna ser relativt lika ut, dagis, skola, arbete, hem osv. Vi försöker fylla helgerna med olika aktiviteter för hela familjen. Vi har varit på Jamtli

pysslat och busat :)

En dag var vi till Nälden! Dennis hjälper några vänner att renovera deras hus där och medans karlarna gjorde det så var vi tjejer bland annat ute i pulkbacken och hade skoj!

En stor nyhet är att jag har fått jobba extra på socialtjänsten ett par veckor :D Det är spännande och läskigt att nu jobba istället för att ha praktik. Nu ska jag ta egna beslut och en viktig del FÅ LÖN!!! Hihi! Det var ju några år sen sist ;) Jag hoppas det blir jobb där i sommar också!

Förra veckan var jag på bio mitt i veckan, vilket är ganska ovanligt att jag gör nuförtiden. Det var skönt med lite "vardagslyx" :) Gick på 100 åringen med syster och Robin. Den var rolig och sevärd men mina förväntningar på den var skyhög efter vad som sagts om den från andra i min närhet, riktigt så högt upp nådde den inte.

I lördags var vi (& farbror Hans, som för övrigt blivit poppis hos Hanna),& en massa andra som fiskade, ut på en tjärn i närheten av Kälarne och fiskade. Inför detta fick Hanna gå o köpa ett pimpelspö med tillbehör med Dennis, valde allt själv :) Vi fick ställa klockan, på en lördag..., så det blev en heldagare.. Hanna hade roligt nästan hela dagen. Hon tyckte det var spännande själva grejen med att fiska men jag är inte säker på att hon förstod vad det innebar. Hon fick dock ingen fisk men fick se några iaf, Dennis fick en fisk. Hon tyckte det var roligt när de sprattlade omkring på backen och när de blev stilla sa hon att de Siv och inte ville vakna nu ;) En bra dag var det! Mot slutet var hon dock less, grinade och sa att hon ville hem.

På söndagen var jag och Hanna ut på ett äventyr :) Vi tog tåget till Bräcke för att gå på kalas hos min kusin Linn. Hanna pratar ofta om tåg och måste alltid titta när hon hör att det kommer ett så detta var mycket spännande för henne :) Hon ropade och tjoade glatt när hon såg tåget komma och ville titta ut genom fönstret när vi åkte :) När vi var i Bräcke passade jag på att umgås med Linda då Hanna skulle sova lunch. Vi tog en prommis runt Bräcke och surrade massa, alltid trevligt :) På kalaset bjöds det på massa gofika! Hanna hade roligt, Freja var ju där ;) Dessa två! Vi kunde inte stanna länge då tåget hem gick snart men en kort stund kan ibland vara bättre än ingen och det var roligt att träffa alla som var där :)

Vad har jag kvar att skriva om? Skolan?! Orkar inte tänka på det så mycket nu.. Har ju börjat en ny kurs, barn och familj typ heter den.. Den är jätteintressant :) Det jobbiga är att läsa.. Är kanske lite skoltrött just nu. Det blev faktiskt lite stressigt att plugga, jobba, sköta hem och barn samtidigt.. Men det är ju en kort period så det funkar :) och jag klagar inte! Nu ska jag snart sova, bara tvättmaskinen hängt sig.. Imorgon blir det jobba ;P
Hejhej!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards