Alla inlägg under november 2012

Av Sandra Larsson - 18 november 2012 18:27

Så länge har jag varit mamma nu :) Snacka om att det varit en hektiskt och omtumlande tid! Men helt UNDERBAR!!! Jag och Dennis är lyckligt lottade <3

Hannas ettårsdag blev superbra! Massa folk, fika och presenter hela dagen! Hanna mös och hade det BÄST, all uppmärksamhet var ju på henne ;) Hon fick en egen tårta också, eller det var ju två, en mitt på dan och en på eftermiddagen :P Mumsigt tyckte hon! Allt eftersom dagen gick förstod hon mer och mer vad man gjorde med paketen, hon tyckte det var roligt att öppna och stöka med papperet o så :) Presenterna var ju förståss också uppskattade!

Jag har haft min första tenta sen jag började plugga igen... Det var om "Missbruk och beroende av alkohol och andra droger", ett intressant ämne men tentan kändes hemsk... Vi får se hur deg går, lite jobbigt är det ju att man måste vänta i 15 arbetsdagar på rättningen. Kursen jag har börjat nu heter "Sverige i världen" och är ganska seg, lite svårt att få ett grepp om den.

Nu har vi börjat babysim igen också! KUL!!! Vi har varit där två gånger, söndagar på sjukhuset så jag kan gå alla gånger och det är hur kul som helst! Ny har dom fått börjat öva på att hoppa från kant och dyka, sittandes, simma till oss under vattnet och hålla balansen ståendes i våra händer :) Å lite annat. Det är så mysigt att gå dit å plaska loss lite :)

Hanna är så mysig! Hon försöker allt mer att härma oss när vi pratar. Hon kan nästan säga blöja, strumpa, lampa, och hon försöker säger andra ord om vi frågar om hon kan :) Det är så kul! Å häromdan när jag frågade om hon kunde säga blöja så sa hon "böjjjjjja" gick iväg och kom tillbaka med en blöja :P

I fredags var mamma och Thomas här för art vara barnvakt åt Hanna medans jag och Dennis gick på bio, vi såg den nya Twilight, den var bra! Det är liksom mysigt att komma hemifrån lite på tumanhand ibland :) Men nog saknade vi henne massa, vi kunde liksom inte hålla oss från att prata om henne och undra hur hon hade det! Men så är det väl :)

Snart flyttar syster och hennes familj in till stan! Då kanske vi kan ses lite oftare :)


Jag älskar min lilla familj!

Av Sandra Larsson - 1 november 2012 00:07

Nu har det gått några veckor till... Det är fortfarande inte roligt att gå till skolan och lämna mina älsklingar hemma...

Vad har hänt sen sist jag skrev då? Inte så jättemycket men litte iaf!

Plugg plugg plugg förståss och därimellan massor med Hanna bus och mys! Hanna! Förra veckan ramlade hon och slog munnen så blodet bara rann... :( Jag fick panik (vilket Dennis inte är sen på att påminna mig om) och trodde hon slagit ut någon tand.. Men det hade hon inte som tur var! Men 1177 tyckte vi skulle åka till HC för att kolla. Hon hade fått en spricka i strängen under överläppen, men det skulle läka av sig själv. Dagen därpå var hon till tandläkaren för att kolla och dokumentera för framtiden. Vilket stohej! Tur det gick bra! Hon springer ju omkring så mycket nu så det blir ju massa vurpor... ;)

Hanna har fått sin första kindtand upptäckte jag häromdan! Därför hon varit lite förkyld då förståss..

Babysimmet har varit inställt för poolen är trasig men vi ska börja en ny kurs nu och då har dom den på sjukhuset tills poolen är lagad, nära å bra :) Det kommer vara på söndagar, då kan ju jag vara med!!! :D

Ååååå, på fredag har jag tenta... Så just nu är det intensiv tentapluggning som gäller... Så jobbigt! Längtar tills det är över..

Sen är det ju något stort som händer på söndag..! HANNA FYLLER 1 ÅR!!!!!!!!!!! Det är ju häftigt! Då blir det kalas hela dagen! Min lilla pärla <3 Så jag har ju försökt baka lite också. För många som känner mig vet att det är något som inte alltid brukar gå så bra... ;) Det har iaf varit ett roligt och spännande år som gått, förälder i ett år :), dock så hoppas jag nästa år går lite saktare!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards