Alla inlägg under februari 2013

Av Sandra Larsson - 25 februari 2013 20:39

Det har varit mycket firande nu! Alla hjärtans dag, Erica fyllde 30, min å dennis 12 års dag, min namnsdag samt att det var 2 år sedan Hanna blev till   Jag får ju inte glömma, Linda fyllde ju år också och Hanna skickade ju en liten sak till henne!

I 12 år hade jag och Dennis varit tillsammans den 16 februari!   12 år kan man ju tycka är en lång tid men det har gått fort som faaan!! Hur firade vi? JO! Vi var ner till badhusparken med Hanna, Hans & Hanna och gjorde kolbullar    En supermysig dag blev blev det som avslutades med mys hemma, god mat och en bra film!


Nu är första inskolningsveckan på förskolan för Hanna över. Det gick jättebra för henne! Både jag och Dennis var med Hanna på måndagen och tisdagen, på onsdagen var det bara jag och på torsdagen var Hanna där själv... Dom dagar vi var där med henne lekte hon på som om hon varit där hur mycket som helst   Åt och sov bra gjorde hon också! Det verkade som om det inte var ngåon konst allas att börja dagis. Sen kom torsdagen, den dagen hon skulle prova vara där själv... Vi kom dit, gick in, lämnade över henne till en av fröknarna, vinkade hej då, gick ut å fram tills dess gick det jättebra! Men sen kom tåraran.... PÅ MIG!!!    Fy vad hemskt det var att gå därifrån utan henne, att inte veta vad hon gör och inte kunna vara där för att trösta henne när hon blir ledsen. Hon fick vara där mellan 9.30 och 13.00 När vi kom för att hämta henne sov hon, hon vaknade ungefär 14.00 Det kändes så jävla bra att få hålla henne, fast det bara gått några timmar! Personalen på förskolan berättade att det gått ganska bra, hon hade varit ledsen en stund några gånger men att Hanna ändå varit glad också och lekt, ätit bra och somna lätt! Fredagen var hon ledig! 


I lördags var vi till Bräcke på middag med the familia! Momma fyllde år på fredagen innan så vi samlades och åt middag på Marios, super god mat och supertrevligt var det! Hanna fick STORA mackaroner och köttfärssås, vi andra fick skagentoast, perpparbiff eller fisk och alla fick stekt äpple med glass, MUMS! Det är roligt när alla samlas sådär, det händer ju inte för ofta. 


Vad mer?? Jo jag har klipp mig, tog väl av ca 20 cm tror jag   Skönt med litte mindre hår måste jag säga! Funderar på att byta hårfärg med, men kanske till sommaren eller, ja jag vet inte, vi får se!


Hemtenta.. Ja, vi har haft en till..! Asså, den här var den jobbigaste tentan på hela utbildningen tror jag.. Så var den tvungen att göras samma vecka vi hade inskolning för Hanna.. Så jag var på förskolan på dagen och skrev tenta på natten.. Jobbig vecka kan jag ju säga... Kan ju vara därför jag just nu är TOKFÖRKYLD.... Blääääääää!!!!!!

Aja, får se hur det gick, jag tänkte för mig själv att ifal jag failar så gör jag väl det då, jag prioterar Hanna före och kan göra om tentan sen om det skulle vara så... 


Är det något mer? Hmm... Ja, idag började en ny kurs.. Jag ska skriva en c-uppsats, det kan ju bli spännande, vi får se!


Idag var Hanna på förskolan igen. Vi lämnade henne 9.30 och åkte dit igen strax innan 14.00 Hon hade varit ganska ledsen, men det hade gått ganska bra när hon fått sin snutte. Hon hade ätit bra och sovit bra    Men det gör lite ont i mammahjärtat att veta att hon gråter och är ledsen när inte vi är där, jag hoppas att det går bättre snart. Det var iaf en konstig känsla att vara hemma utan henne, jag låg på soffan hela tiden och vilade, eftersom jag är sjuk, men saknade henne tokmycket!


Imorgon ska hon dit igen.. Vi får väl se hur det går då! Helst skulle jag vilja ha en kamera eller nått på henne så jag ser vad hon gör och om hon är ledsen   


Men jag får ju inte glömma att vi varit på babysim! Det går vi ju på varje söndag. Hanna tycker det är kul och hon lär sig lite nya saker varje gång vi är där!            

Av Sandra Larsson - 9 februari 2013 20:56

   Åååååååh!!! Nu är det bara nästa vecka kvar innan Hanna börjar dagis... O.o Snacka om att jag har massa olika känslor. Det går säkert bra för henne men jag känner att det kommer bli svårt att lämna över ansvaret för henne till någon annan på dagarna.. Meeeen... Det måste jag äääändåå..
Jag tror iaf att jag kommer kunna vara med de flesta dagarna av inskolningen under första veckan, vilket känns skönt! :)


Jag är sååååå glaaaad!!! Den tentan jag failade på som jag skrev om innan, nu har jag fått godkänt på den! Och jag fick tillbaka tentan från kursen efter, med ett stort fett A på!!! :D Wooopwoop!


Så, vad har hänt och vad har vi gjort sen sist?! Jag kommer inte ihåg allt men..
Vi har varit på öppna förskolan å busat :) Hanna känner sig verkligen hemma där .. :) Vi var å fikade med Jonas hemma hos han o Maria. Ronja var å busade med oss en eftermiddag, de va skoj! Hanna stojar på som vanligt! Härmar ord, lär sig, hjälper till, tjurar och flörtar :P Idag var vi på invigning av vinterparken, eller vad det kallas.. Med Thomas, Heléne och Hampus, det var mysigt, lite kallt men ändå! Resten av dagen var Sofie och Freja här och mös lite! Ja, vi har ju köpt en potta så Hanna kan börja öva lite, det går bra att sitta på den men det kommer liksom inget i den.. Antingen utanför eller inget alls ;P Men hon har iaf börjat förstå var kisset kommer ifrån :) Hon fick även en pall så hon får stå å tvätta händerna lite själv, roligare så ;)
Vi var på kalas i Bräcke! Det var kul, särskillt för Hanna som fick leka med stortjejer :) Samma dag var vi och åt hos Mamma och Thomas, det var mys!


Nu är det massa i skolan igen... Vetenskaps teori och metod -Fördjupning... SPÄNNANDE.. Eller? Å snart är det dags för C uppsats.. Längtar tills jag läst klart och kan börja jobba. Då vet man iaf när man är ledig och inte, inget som måste göras som hänger över en på samma sätt...


Jag ska bli moster igen också :)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards