Direktlänk till inlägg 3 augusti 2013

Semester!!!

Av Sandra Larsson - 3 augusti 2013 21:14

Jag skrev sist om Hannas potträning och skröt om hur duktig hon hade varit... Meeeeen, nu har vi tagit en paus ;) Jag höll på att bli galen av att torka så mycket kiss... Nu kör vi på lite lugnare och låter henne gå blöjfri någon timme ibland, nån dag i veckan, vi gick nog för fort fram innan. 


Och vad har vi nu gjort sen sist? Dennis har ju semester nu så det är ju skönt :) Vi hittar på lite olika saker de flesta dagarna, vi har ju haft ganska tur under semestern och haft mest fint väder :D Vi är ofta ute och leker med Ronja och hennes familj :) vilket är väldans trevligt   Ronja och Hanna ruschar och busar som galningar tillsammans    Det är ju inte konstigt att de trivs så bra med varandra när de lekt med varandra ganska ofta ända sedan de föddes :) KUL! Det har blivit ganska många heldagar med bus å käk med denna familj   

Vi har även varit hos momma (min mamma) och Thomas och sovit över där, lekt med mary och farmor, och vi har ju lekt med Bampus (Hampus ;)) och Hans familj. Vissa dagar har varit tjejdagar, vilka jag ÄLSKAR, då det bara varit jag och Hanna som varit iväg på nå skoj tillsammans :) Jag kan inte minnas att vi lekt med Freja och Viggo sen sist jag skrev, de har varit i stockholm hälsat på lite. Men jag har hört att Freja nu går :) STORtjejen! Men snart är de hemma :)


Det har ju inte bara varit soliga dagar i sommar.. Men vi har då trottsat vädret och varit ut iaf!        

En av de mindre fina dagarna spenderade vi på Djungelhuset med Ronja och hennes familj! Den här gången var det första gången som Hanna vågade sig upp riktigt och hoppa i hoppborgarna :) Det som annars är lite läskigt går oftast lite bättre om hon har Ronja vid sin sida :)

 


Jag och Dennis har pratat i några år om att gå på Frösö Zoo, även innan vi fick Hanna, men alf´drig tagit oss iväg. Men nu har vi varit dit med Ronja, Madde o Thomas. Tjejerna tyckte nog det var ganska kul, jag gjorde det iaf ;) Det som fångade deras uppmärksamhet mest var ju tivolit. Hanna och Ronja åkte karusell tillsammans, en bil som körde runt runt i en bana, superkul såg dom ut ha!   

Vi fick även höra ett lejon ryta, mäktigt!!!


Vi har varit till, för oss, nytt badställe. Det var vid en ångbåtsbrygga som ligger i Hara, där fanns också ett bra cafe! Det var en fin dag så vi hade tänkt att Hanna och Ronja skulle tycke det var skönt och kul att få bada lite ute.. men det var ASkallt i vattnet, tjejerna vill knappt gå i, vi fick lyfta i dom. Men jag förstår dom, det gjorde till o med ont i benen för det var så kallt. 

   

En helg for Dennis och fiskade med några kompisar i Jorm, det var för övrigt Yran-helgen, och då for jag och Hanna till momma och Thomas och sov där från Fredag till Lördag. Vi klev upp jättetidigt och tog tåget till Bräcke där momma hämtade upp oss

  (som tur var så kom Thomas och sa hej på parkeringen och tog med Hannas vagn hem till dom, mamma hade ju inte plats för det i bilen.. :)). Efter att vi hade handlat lite fika och grejjs till maten så for vi till Mälgsand (stavning...) och badade, fikade o solade :) MYYYYS, var det!!! Vattnet var skönt, troligt eftersom det var så långgrunt där. Hanna tyckte det var kul från början att vara där och plaska o grejja men efter lunchluren fick hon sig en glass vilket självklart gillades men efter det var det  inte lika skoj längre, man kan väl kanske få för mkt av det goda ;) Men det var ändå dax att fara hem o fixa käk, en mumsig baconsallad blev det :) Hanna fick korv med mackisar. 

 

Där hemma i Gimån hade momma o Thomas ställt iordning i lekstugan och Hanna blev överlycklig! Där fanns massa leksaker och bord med pallar, perfekt för en liten :) Det blev även en massa lek med mommas iPad ;) 

   

Efter Hanna somnat satt vi andra uppe o smuttade på ett varsit glas vin och spelade spel! Vem som vann eller inte känner jag inte att jag behöver gå närmare in på.. ;) 

Nästa dag lekte vi massa ute på gården innan det var dags för lunch. Momma bjöd på Våffellunch vid Gimårasten, med glass till efterrätt, näringsrik lunch ;) men ibland får det lov att vara så när det är sommarlov :) 

   

Efter lunchen for vi hem till stan, jag hade haft med mig Hannas bilstol så vi åkte med momma o Thomas som skulle in på Yran. Hemma var stråket i full gång o Hanna fick sig en ballong och en hund av momma :)

Nästa dag var jag och Hanna på Jamtli med Ronja, Madde och Thomas! (Dennis var fortfarande och fiskade i Jorm, men kom hem senare den dagen)  Det var roligt och supermysigt. Vi började faktiskt dagen i Björkbackaparken eftersom Jamtli öppnar så sent. Det blev en helfag med bus å lek! Vi upptäckte ett ställe vi inte vart på inne på Jamtli, Milkoland. Hanna o Ronja tyckte det var roligt där, speciellt Ronja som vi var tvugna att "dra" därifrån när vi skulle gå ;) Jamtli är ett mysigt ställe att spändera dagarna på, det finns så mycket för de små att göra och upptäcka där!      


De senaste dagarna har Hannas farmor varit å hälsat på så vi har umgåtts med henne och Mary (Dennis mormor). Vi har varit på stan, besökt Frösö utkikstorn och vi har badat. När vi var på stan var även kusinerna Nora o Klara med :) Så det blev en riktig mystur!   

Det var roligt att åka upp till Frösöns utkikstorn då det var en evighet sen jag var där sist. Hanna tyckte det var roligt att skutta runt runt runt där uppe i tornet :) Sen var det dags för mellis och när alla runt omkring sitter å käka glass är det svår att få i sig äpple o macka... det blev en glass till lilltjejen med ;)         

Dagen därpå for vi till Lits camping och badade lite :) Vi var nästan först dit men det tog inte lång tid innan det var fullt med folk där, massa stoj. Hanna tyckte det var kul där, det var ju massa andra barn där med :) Men hon badade inte så jättemycket, trotts att det inte var superkallt i vattnet, jag tror hon kanske blev lite avskräckt när vi var i Hara å badade.. Dennis fångade en liten fisk med en hov vi köpte där som han hedde i Hannas hink, det tyckte hon var superkul och matade fisken med gräs. Fisken släpptes för övrigt ut i vattnet igen när Hanna somnat :) 

 

Efter badet for vi till Mary å käkade o efter det skjutsade vi farmor till tåget för hon skulle hem till Stockholm.

 

Vissa solade lite för mycket o skulle ha lyssnat på sin sambo när hon sa att han borde kanske smörja in sig ;)  AJAJAJAJ!


Idag, medans Dennis var hemma å inte ville röra sig allt för mycket på grund av sin fina bränna, var jag och Hanna ut å lekte lite i badhusparken från morgonen :) Det är skönt att vara bland de första ute, lugnt ;) Efter lunchen var vi ut en snabbis igen, lånade en bok å lekte lite på stan, Hanna ville sitta på alla Birger hon såg.. :)

 


Eftersom jag inte skriver så ofta så har jag säkert missat skriva nått som kanske borde skrivas om.. Men, jajja! ;)

Hanna är iaf en glad tjej som för var dag som går utvecklas mer å mer! Mitt hjärta!


På torsdag tar vi en tur till Stockholm på en minisemester :) Det ser vi fram emot!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Larsson - 9 april 2014 19:55

Jaha! Jag måste nog bli bättre på att uppdatera här om jag ska fortsätta skriva, vilket jag vill! Det blir liksom så mycket som glöms bort nör jag inte skriver så ofta och anledningen till att jag skriver är ju för att kunna komma ihåg (och att dela ...

Av Sandra Larsson - 4 februari 2014 22:43

Tar vid lite där jag slutade.. Skrivuppgiften som skulle göras i början av januari var en mardröm.. Men den är inskickad och betyg på den väntas komma 10/2. HOPPAS HOPPAS det gick vägen :) I inlägget innan detta skröt jag så om hur Hanna somnade s...

Av Sandra Larsson - 27 december 2013 20:16

Vad blev det av veckan innan jul? Måndag, plugg. Tisdag, fixade lite hemma inför jul och pluggade.     Onsdag plugg och skulle träffa Frida men det blev inte av, torsdag var Hanna och Dennis ledig så vi var på öppna förskolan med Madde, Ronja oc...

Av Sandra Larsson - 15 december 2013 19:57

Ojdå! Nu blev det en liten för lång paus från bloggandet... Vet inte riktigt vad jag ska skylla på men jag har haft mycket att göra, varit trött och min mobil (som jag brukade skriva från) dog. Men jaaaa, iaf!Jag har haft praktik på Socialtjänsten om...

Av Sandra Larsson - 13 juli 2013 21:01

Vi har inte gjort så mycket sen sist jag skrev. Men några saker har jag iaf att skriva om :)Bittan, Elin, Gustav och Mamma kom in en dag för att fira Freja. Vi hade picknick i Björkbackaparken och Ronja å hennes föräldrar gjorde oss sällskap :) (Denn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards