Alla inlägg under april 2014

Av Sandra Larsson - 9 april 2014 19:55

Jaha! Jag måste nog bli bättre på att uppdatera här om jag ska fortsätta skriva, vilket jag vill! Det blir liksom så mycket som glöms bort nör jag inte skriver så ofta och anledningen till att jag skriver är ju för att kunna komma ihåg (och att dela med mig av vår vardag till de som läser såklart). :) 


Sist jag skrev avslutade jag med att berätta om den nya kursen. Nu är den slut sedan drygt två veckor tillbaka och vi har börjat en ny, DEN SISTA! :D Kris och trauma heter den, kan bli intressant, men även intensiv vad jag har hört.

Bara att bita ihop och köra på, snart är vi färdiga!!! :D Wooopwoop!


Vad har hänt sen sist då? Jag kommer inte ihåg allt och eftersom det var så länge sen har det hänt mycket så allt går inte att nämna men det betyder ju inte att det är bortglömt eller mindre roligt eller så än annat vi gjort! Blabla! ;)

Det har iaf varit alla hjärtans dag. Fira eller inte fira? Vissa säger nej andra ja. Jag älskar mina nära alla dagar på året men det betyder ju inte att man inte kan mysa lite extra en dag, bara för att den finns i almanackan gör det inte mindre mysigt eller värd att fira <3 Lövley! Jag och Hanna fick blommor av Dennis när han kom hem (efter att ha varit borta i två dygn) och jag hade fixat tårta till kvällsfika ;)

 

Vi har varit och hälsat på några av våra nära och kära!

En dag var vi hos Mamma (momma)!

 

Vi har även varit hos Momma (Mommom)!
   

Och där åkte Hanna skidor för första gången! Det gick jättebra! :)


Vi har pysslat!

           

Hanna har haft sitt första fredagsmys med popcorn till film! ;)

 


Jag och Dennis firade 13 år tillsammans 16 februari :) Det är ju helt GALET! Men även härligt såklart! :)

Vi firade med en mysdag och god mat!


Vi har lekt och myst med familjen Mellergård/Johansson! 

           

Vi har varit ute och busat så fort vi kunnat och vädret tillåtit, annars har vi varit inomhus och stökat en massa!

             

Jag överraskade Hanna en dag och hämtade henne på förskolan med cykel! Överlycklig blev hon :)

  En annan dag överraskade jag henne med att hämta henne tidigt och åka till badhuset! Lika överlycklig då! :D   Vi har även hunnit med lite kusinbus!          Årets första mjukglass har vi intagit! ;P   Hanna har även varit och provat sin trehjuling ute :)   Härliga tider! <3


Hanna säger att hon ärstor nu! Så nu har hon slutat med blöja ;) Hon slutade för några dagar sedan och det går jättebra för henne! :) Det gick lite trögt men nu har hon liksom klivit över en tröskel. Hon kissar på pottan, inte skett en olycka på två dagar nu, varken hemma eller på förskolan. Hon vill dock bajsa i blöjan, vilket hon såklart får :) När hon är mogen för att bajsa i pottan lär hon väl göra det då! JAG ÄR SÅ GRYMT STOLT! Lite chockad också ;) Om jag vetat att det skulle gå så bra hade hon fått sluta tidigare, men då kanske hon inte haft samma framgång vem vet. Hanna själv är såklart stolt hon med. Vi har nu sagt att när hon klarat detta ska hon få en stor säng och det motiverar nog ganska bra ;) Hennes närmsta vänner har ju stor säng :)


Ja nu tar jag snart examen! 5 juni, då smäller det (peppar peppar)! Jag har fått jobb i två månader på socialtjänsten område försörjning ungdomar. Det blir spännande! De hörde faktiskt av sig idag med för att fråga om jag kan hoppa in på timmar! Så kul att de hör av sig :) Jag se fram emot att få jobba, och tjäna pengar ;)


Det kommer bli lite tråkigt from nästa vecka, Dennis kommer jobba i Vemdalen och veckopendla.. :( URTRISST! Men jaha, vad kan man göra liksom.. Jag och Hanna får ju massa tid med varandra :) På gott o ont förståss, hehe ;) <3


Nästa vecka ska vi på utveckllingssamtal på Hannas förskola! Det bli spännande :) Undra vad man pratar om då!? KUL! Det är otroligt vad man älskar de små och vill att det ska gå bra för dem och hur mycket man är beredd att göra för dem! <3 


Jag vet inte vad mer jag ska skriva. Men vi har det bra iaf :) 

Jag hoppas att jag blir bättre på att uppdatera min blogg! 

NU ÄR DET VÄL SNART VÅR!

HEJHEJ!









Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards